bedrijven

Bedrijven kunnen een busclub organiseren voor hun medewerkers met geldzorgen. Medewerkers die lid worden, checken samen tijdens de maandelijkse bijeenkomsten van de busclub of hun vaste lasten betaald zijn en leren met het busgeld budgetteren en sparen. Dit vermindert geldstress en isolement, en dat heeft impact op ziekteverzuim en de kwaliteit van het verrichtte werk.

Busclub is geschikt om in te zetten als middel voor schuldpreventie, maar ook voor uw medewerkers waarbij al schulden ontstaan zijn. Door middel van de busclub blijven zij financieel en sociaal actief tijdens loonbeslag of bewind. Dat vermindert het risico dat de schulden oplopen of dat zij na sanering weer in de schulden raken. Medewerkers kunnen anoniem meedoen of via uw Human Resource afdeling opgegeven of aangemeld worden. U kunt met een busclub ook uw SROI verplichting invullen, we gaan daarover graag in gesprek.

Meer informatie over een maatwerk aanpak? Neem contact op met Ada van Dijk: 0628361403 of ada@stichtingbusclub.nl.