waarom?

Schuldpreventie is makkelijker dan schuld saneren. Het duurt vaak jaren voor mensen hun geldzorgen bespreekbaar maken. Dat verhoogt de kans op schulden en (bijna) onoplosbare problemen. Hoe eerder er aandacht is voor geldzaken, hoe minder kans op geldzorgen. Dat kan in de busclub. We proberen problemen met geld te voorkomen. In de busclub nemen we samen de tijd om voor iedereen – en in eigen tempo – alles te bekijken en uit te leggen. Zo kan je altijd terecht bij de groep en helpen de deelnemers elkaar uit de problemen te blijven.

Als u sponsort, draagt u bij aan het realiseren van financiële zelfredzaamheid van mensen die dat nu niet hebben. Daarmee wordt stress verminderd, nemen fysieke en psychische klachten af en wordt de kans geboden om (meer) deel te nemen aan activiteiten.

Als u een busclub laat organiseren voor mensen die op welke wijze dan ook aan uw organisatie verbonden zijn, heeft u als bijkomend voordeel dat risico’s op ziekteverzuim, uitval, productie-afname, fraude & diefstal en onbetaalde rekeningen afnemen.

visie

Schuldpreventie is eenvoudiger dan schuldsanering. Door deelname aan een busclub wordt de financiële zelfredzaamheid vergroot. Een groep mensen in een vergelijkbare situatie biedt veiligheid, tips & trics en zorgt voor een langjarig netwerk van ondersteuning op het gebied van geldzaken. Hiermee wordt de kans op eenzaamheid door armoede doorbroken, wordt de kans op terugval in schulden verminderd en kan op meer aspecten worden deelgenomen aan de maatschappij.

missie

Het maandelijkse bijeenbrengen van mensen met weinig financiële middelen in een veilige en gezellige omgeving om geldzorgen te verminderen. Het verstrekken van algemene informatie met betrekking tot geldzaken, budgetteren en sparen. Het realiseren van financiële zelfredzaamheid. Het uitbetalen van busgeld.

jaarplan

Op te vragen bij het bestuur