scholen

Op veel scholen is geldzaken geen standaard onderwerp. Sommige scholen huren incidenteel experts in voor uitleg. Maar praten over geld is iets waarvoor je elkaar moet vertrouwen. Zeker als je schulden hebt. En dat kan bij de busclub: maandelijks worden geldzaken besproken die voor jongeren van belang zijn. Zoals bijvoorbeeld alle veranderingen als je 18 wordt. Bij de busclub leren scholieren (studenten) over geld praten en hoe ze grip op uitgaven krijgen.

Busclub vermindert de kans op eenzaamheid door geldgebrek en helpt scholieren en studenten niet in de verleiding te komen om maximaal te lenen of voor het snelle (criminele) geld te gaan. Bij scholen kan een maandelijkse busclub georganiseerd worden. Hierin kan ook een rol zijn weggelegd voor studenten die willen worden opgeleid tot chef busclub, voor ervaringsdeskundigen en stagiaires.